Sjekk Neon Jungle tolke Kiesza’s “Hideaway”

Neon
Kiesza’s “Hideaway” har denne uken tatt den britiske listen med storm, og er forventet å toppe singellisten når den slippes om et par dager. Og norske medier har også vært rause i omtale av denne artisten, grunnet hennes samarbeid med Donkeyboy på flere låter, og også hennes låtskriversamarbeid med Stargate. Altså har hun ganske så mye å gjøre med diverse norske musikere.


Men som den oppdaterte musikkbloggen jeg går inn for å være, så har det gått hele tre måneder siden jeg blogget om hvor kul denne sangen er. Mens mange først oppdager denne superivrige hitten som er tungt 90-talls-insirert, tar jeg det et steg videre med en rykende fersk coverversjon av Kiesza’s 99% sikre nr.1-hit.

Det er jentegruppen Neon Jungle som har tolket “Hideaway”, på en veldig kul måte. De har gjort den mer akustisk, og stemmene deres fyller ut sangen på en deilig måte. Jeg har tidligere blogget om to av singlene deres “Trouble”, og “Braveheart”, så disse er allerede en gruppe jeg holder godt øye med.

Her er deres versjon av “Hideaway”


Og her er “Braveheart”

Leave a comment